Warto dodawać strony do katalogów, ale nie do wszystkich
Pozycjonowanie strony internetowej jest bardzo ważne, ponieważ bezpośrednio wpływa na ruch oraz zyski generowane przez stronę.
Dodawanie stron do katalogów
Obecnie dodawanie stron do katalogów nie jest już tak popularne jak dawniej, ale dalej ma swoje pozytywne aspekty, które mogą wpłynąć na wyniki w wyszukiwarce. Warto zauważyć, że każdy katalog posiada autorski skrypt i jest tworzony indywidualnie. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z katalogów płatnych. Szczególnie polecamy katalogi firm i różnego rodzaju spisy firm – gdzie można opisać swoją działalność oraz podać dane kontaktowe.
Legalne oprogramowanie
Charakteryzują się one brakiem spamu. Istnieje również wtedy pewność, że oprogramowanie jest w pełni legalne i przepisy prawne nie są naruszone w żaden sposób. Katalogi stron SEO są specjalnie wydzielonymi miejscami w przestrzeni internetowej. Znajdują się w nich domeny różnych stron internetowych uporządkowane w odpowiedni sposób. Dzięki takiemu rozwiązaniu strona internetowa właściciela może być łatwiej znaleziona, a internauci mogą znacznie szybciej znaleźć informacje na interesujący ich temat. W celu wypromowania swojej marki lub oferty właściciele przedsiębiorstw zakładają katalogi, które są podporządkowane pod względem tematycznym. Mocne katalogi stron internetowych powinny zawierać przede wszystkim opis działalności, który musi być unikalny. Multikody do katalogów są niezwykle tanim oraz efektywnym sposobem na wypromowanie własnej strony. Istnieją również multkody do baz tematycznych.
Wpływ na wyniki w Google
Przydatne okazują się również takie dane jak nazwa firmy, dane teleadresowe, link do strony internetowej, a także wszystkie inne informacje, które mogą być interesujące dla klienta. Dzięki dodaniu wszystkich danych istnieje większe prawdopodobieństwo, że strona internetowa pojawia się w wysokich wynikach wyszukiwarki internetowej. Warto od razu zauważyć, że najlepiej pozycjonowane są unikalne opisy, których nigdy wcześniej nie było w internecie. Dlatego nie ma sensu już korzystać z darmowych katalogów.
Nie mają one już od wielu lat znaczącego wpływu na pozycjonowanie oraz generowanie ruchu na stronie.