Przez żołądek do serca klienta
Wszelkie łakocie kojarzą się w naszej kulturze bardzo pozytywnie. Już od najmłodszych lat jesteśmy tego uczeni. Otrzymujemy coś słodkiego z różnych okazji. Na urodziny, na święta lub w nagrodę za dobre oceny w szkole.
Kiedy jesteśmy starsi również jest nam miło, gdy zostaniemy obdarowani czekoladą, bombonierką, pączkiem albo ciasteczkiem. Tym bardziej, kiedy poczęstunek stanowi miłą niespodziankę. Np. idziemy coś załatwić w firmie leasingowej, a przy okazji dostajemy krówkę. To na pewno sprawi, że chętnie wybierzemy się w to miejsce raz jeszcze. Zapamiętamy, że zostaliśmy dobrze przyjęci, wręcz „ugoszczeni”. Skraca to również dystans pomiędzy klientem a przedstawicielem firmy. Służy wytworzeniu bardziej przyjaznej atmosfery.
Właśnie dlatego, coraz częściej możemy natknąć się na cukierki reklamowe czy inne słodycze reklamowe. Menadżerowie są świadomi tego, jak wiele korzyści niesie tego rodzaju zabieg marketingowy. Ciepłe, a raczej słodkie relacje z klientami, często przeistaczają się w stałą współpracę. Za wszystko odpowiedzialny jest prosty mechanizm ludzkiej psychiki. Kiedy otrzymujemy coś od kogoś, automatycznie czujemy się wobec tej osoby zobowiązani. Chcemy się odwdzięczyć. Dać coś od siebie. Oczywiście najlepszym sposobem odwdzięczenia się firmie, od której dostaliśmy gratis jest wierne korzystanie z jej usług. To naprawdę bardzo prosty i skuteczny sposób promocji. Wystarczy, by ktoś uśmiechnięty podsunął nam szklane naczynie, w którym znajdują się cukierki reklamowe.
Mały gest, a niesie ze sobą ogromny ładunek pozytywnych emocji. Opakowania słodyczy powinny być zaprojektowane w sposób kreatywny, miły dla oka. Przede wszystkim koniecznie musi znajdować się na nich odpowiednio wyeksponowane logo.